VAPEデバイスのデジタルゲームは、ニコチン中毒に多くの若者を誘う可能性がある(Digital games on vaping devices could lure more youth to nicotine addiction)

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2024-07-22 カリフォルニア大学リバーサイド校(UCR)

カリフォルニア大学リバーサイド校の研究者が発表した論文によると、タッチスクリーンやゲーム機能を備えた新しい電子タバコが若者をターゲットにしており、ニコチン依存とゲーム依存を結びつける可能性があると警告しています。特に、既存の若者の行動(ビデオゲームやスクリーンタイム)とニコチンを結びつけることで、ニコチン製品に関心のなかった若者にも影響を及ぼし、現在のユーザーの依存を強化する可能性があります。研究者は、これらのデバイスが規制されるべきだと述べ、食品医薬品局(FDA)や他の政府機関に対して厳しい規制を求めています。

<関連情報>

VAPEでパックマン:携帯マルチメディアおよびゲーム機器として若者をターゲットにした電子タバコ
Pac-Man on a vape: electronic cigarettes that target youth as handheld multimedia and gaming devices

Man Wong,Prue Talbot
Tobacco Control  Published:June 15, 2024
DOI:https://doi.org/10.1136/tc-2024-058794

Electronic cigarette (EC) manufacturers are now turning fourth-generation ECs into functional gaming devices. Emerging ECs have high-definition (HD) displays with built-in digital games, such as Pac-Man (figures 1–3). These ECs are of particular concern, as they are user-friendly, attractive to youth and may couple nicotine addiction with gaming disorders. One of these products has gone viral on social media and currently has over 12 million views (figure 1). Some emerging ECs also have features found in smart devices (phones, tablets and watches), such as HD touchscreens, photo wallpapers, customisable displays, ‘find my device’, bluetooth, speakers, wireless charging and voice recognition figure 4A-I, which may further entice youth by resembling mobile devices.1 These multifunctional ECs are available in vape shops and online and cost roughly the same as traditional ECs, making them accessible to youth.2

教育
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